Salarizare globală

De werving en selectie van uw medewerkers in eigen hand, en meer tijd overhouden om te ondernemen?

Wij zijn Mondial Payroll, uw partner op gebied van personele aangelegenheden. Wij zijn al sinds 2001 actief op de arbeidsmarkt, in vele branches. In de complexe wereld van werk bieden we graag onze begeleiding. Zo kunt u zich bezig houden met ondernemen.

Birourile noastre sunt situate în Noord-Hollandse Schagen, Frisian Sint Annaparochie și Limburg Venlo. Suntem curioși ce putem face pentru tine!

Urmați-ne

Waar kunnen wij u mee helpen?

Payrollen

Als ondernemer is uw werk uw passie. Wij begrijpen dat het beheren van loonbetalingen en personeelsadministratie complexe en tijdrovende taken zijn. Daarom bieden wij u de mogelijkheid deze taken aan ons uit te besteden, zodat u zich kunt richten op de groei an uw bedrijf. Dit heet Payrollen.

Payroll betekend dat u het werkgeverschap overdraagt aan ons. De medewerker staat dus op de loonlijst bij Mondial Payroll, maar gaat exclusief bij uw organisatie aan het werk. Concreet houdt dit in dat Mondial Payroll de formele werkgever is, terwijl de medewerker bij u werkzaam is.

Ons deskundige team zorgt voor een vlekkeloze personeels- en salarisadministratie, inclusief het opstellen van arbeidsovereenkomsten, salarisberekeningen, loonbelastingen, het naleven van wet- en regelgeving en alle andere aspecten van goed werkgeverschap.

U bent zelf volledig “in control”; u kiest zelf wie er bij uw organisatie komt werken, bepaalt zelf de personeelsplanning en heeft de dagelijke leiding over uw medewerkers.

Arbeidsvoorwaarden

Medewerkers die via Mondial Payroll zijn aangesteld, genieten dezelfde arbeidsvoorwaarden als de medewerkers die direct bij u in dienst zijn. Wij passen altijd de CAO of het bedrijfsregelement toe zoals u die voor uw eigen werknemers toepast.

Binnen een periode van drie jaar kunnen we de payrollmedewerker maximaal drie tijdelijke arbeidsovereenkomsten aanbieden. U heeft zelf de vrijheid om de duur van de verschillende contracten te bepalen. Na de derde overeenkomst krijgt de medewerker het recht op een vast contract (onbepaalde tijd!).

Als er een onderbreking van zes maanden of langer is tussen twee contracten, begint de telling voor de contracten opnieuw.

Pensioenregeling

Uw medewerkers zijn onmisbaar voor uw onderneming. Naast primaire, zijn ook de secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijk voor hen. Mondial Payroll heeft een goede pensioensvoorziening voor uw payrollmedewerkers.

Alle payrollmedewerkers brengen wij voor u onder bij het “doenpensioen” van A.S.R. Dit pensioenfonds zorgt goed voor de toekomst van uw medewerkers.

  • De payrollmedewerker bouwt marktconform pensioen op
  • De payrollmedewerker is verzekerd bij overlijden
  • U als opdrachtgever mag er, net als de payrollmedewerker op vertrouwen dat A.S.R. de juiste pensioenpremie berekend en toekent.

Natuurlijk brengen we de payrollmedewerker op de hoogte van de details van het pensioen.
Wilt u meer weten over pensioenfonds A.S.R.?
Bezoek dan www.asr.nl/zakelijk/inkomen-en-pensioen/doenpensioen  voor meer informatie.

Ziekteverzuim

Helaas krijgt elke organisatie te maken met zieke werknemers, wat resulteert in verlies van mankracht terwijl het loon doorbetaalt moet worden.

Door gebruik te maken van de diensten van Mondial Payroll, heeft u het verzuimrisico van uw payrollmedewerkers uit handen gegeven.

Bij het ziekmelden van een payrollmedewerker zijn de eerste twee weken voor uw eigen rekening. Dit betekent dat u gedurende deze periode de loonkosten zelf moet dragen. Als de ziekte langer aanhoudt, nemen wij de kosten van u over.

De termijn van twee weken geldt voor elke ziekmelding afzonderlijk. Echter, als er minder dan vier weken tussen de verzuimperiodes zit, beschouwen we dit als samengesteld verzuim. In dat geval worden de periodes van verzuim bij elkaar opgeteld, waardoor u geen nieuw eigen risico van twee weken heeft.

Behalve tijdens de periode van het eigen risico, bent u dus niet verantwoordelijk voor de kosten van (langdurig) ziekteverzuim.

Om er voor te zorgen dat uw payrollmedewerker snel weer aan het werk kan, nemen wij u de ziekteverzuimbegeleiding volledig uit handen. Ook de juiste doorbetaling en de bijbehorende voorwaarden (zoals een eventuele wachtdag) zullen wij correct voor u uitvoeren.

Werknemersportaal

Gaat er een payrollmedewerker via Mondial Payroll bij u aan de slag? Dan creeren wij direct een persoonlijke online omgeving voor deze payrollmedewerker. Hier kan de payrollmedewerker al zijn documenten vinden, zoals contracten en loonstroken. Ook heeft hij de mogelijkheid om zijn gewerkte uren te bekijken en goed te keuren.

Daarnaast ontvangt u inloggegevens voor ons online portaal. Hierin kunt u de gegevens van uw payrollmedewerkers inzien, evenals de gewerkte uren die u kunt bekijken, aanpassen en goedkeuren.
Op basis van de door u opgegeven uren zorgen wij voor een correcte betaling aan de payrollmedewerker en een foutloze factuur voor u. Samen met uw inloggegevens ontvangt u ook een toelichting op het portaal.

Aanvullende verzekering

Mondial Payroll zorgt goed voor uw payrollmedewerkers. Een belangrijk aspect hiervan is dat we willen dat de payrollmedewerker goed verzekerd is in het geval van langdurige arbeidsongeschiktheid. Soms kan het inkomen aanzienlijk verminderen, wat ervoor kan zorgen dat de payrollmedewerker in financiele problemen raakt. Dit willen wij niet!
Om de payrollmedewerker te beschermen, heeft Mondial Payroll een verplichte WGA verzekering afgesloten. Dit is een fijne secundaire arbeidsvoorwaarde. Dankzij deze aanvullende verzekering wordt het inkomen bij arbeidsongeschiktheid aangevuld tot 70% van het laatstverdiende salaris, met een maximum dat gelijk is aan het Sociale Verzekeringsloon.

Kosten

Mondial Payroll biedt transparante uurtarieven. Voor al onze payrolldiensten hanteren wij een vaste factor.
Dit betekent:
het uurtarief is het bruto uurloon x de factor.

Het genoemde tarief is zonder btw, maar dekt een aantal hele fijne zaken:

  • Brutoloon inclusief 8% vakantietoeslag;
  • Afdracht loonheffing en sociale premies;
  • Adequate pensioenregeling;
  • Contract- en salarisadministratie;
  • Loondoorbetaling bij ziekteverzuim (na de termijn van eigen risico);
  • Verzuimbegeleiding, Poortwachtersfunctie, re-integratieverplichtingen en Arbodienst;
  • Aanvullende WGA-verzekering;
  • Deskundig team dat, indien gewenst, persoonlijk langkomt en met u meedenkt
  • Toegang tot ons digitale urenportaal

Automatische incasso

Voor ons en uw gemak werken wij met automatische incasso en incasseren op dezelfde dag als de betaling van de salarissen naar de payrollmedewerkers worden overgemaakt. Wij dragen hierbij netjes 30% van het bedrag af naar de G-rekening.

Transitievergoeding

Sinds 2020 hebben payrollmedewerkers vanaf dag een recht op een transitievergoeding.Deze vergoeding is een mix van 1/3 van het maandsalaris plus vakantiegeld voor elk jaar dat ze werken. Bij kortere dienstjaren wordt dit netjes naar rato berekend.

Dus zelfs als een payrollmedewerker maar 3 maanden bij u heeft gewerkt en u besluit afscheid te nemen, dan heeft hij recht op een transitievergoeding van 1/36 per maand. Dat is dus 1/12 van het maandsalaris plus vakantiegeld. Maar let op: dit geldt alleen als u de samenwerking beeindigt, als de payrollmedewerker zelf besluit te stoppen, dan ontvangt deze payrollmedewerker geen transitievergoeding.

De maximale transitievergoeding bedraagd 89.000,- of maximaal een jaarloon, als dat bedrag hoger is dan 89.000,-.

In ons tarief is geen rekening gehouden met een eventuele transitievergoeding. Wij willen u echter geruststellen: indienuw medewerker recht heeft op deze vergoeding, zal deze met een aantrekkelijke omrekeningsfactor van 1,07 aan u worden doorgegeven door Mondial Payroll. Natuurlijk krijgt u onze berekening te zien alvorens wij overgaan tot uitbetaling van de transitievergoeding.

Alles op een rijtje

Uitbesteding van contract- en loonadministratie

Ziekteverzuimbegeleiding, risico bij langdurig ziek is voor Mondial Payroll

Goede pensioensvoorziening

Persoonlijke digitale urenportaal

Betaling via automatisch incasso

Persoonlijk contact, ruimebereikbaarheid

Excitat?

Wij hopen dat we u hebben kunnen aansteken met ons enthousiasme voor onze diensten! Kiest u voor Mondial Payroll, dan gaat u voor een langdurige samenwerking met uw eigen vertrouwde contactpersonen

Doordat we elkaar kennen kunnen we snel schakelen indien u dat wenst! En omdat we in de buurt zitten, stappen we zo bij u naar binnen op een moment dat het u past.

Wanneer u enthousiast bent om onze samenwerking te starten, net als wij, hebben we hieronder een overzicht gemaakt van het vervolgproces. Natuurlijk nemen wij persoonlijk contact met u op, maar zo bent u alvast op de hoogte van wat u kunt verwachten.

1

De eerste stap is goed luisteren naar uw wensen, zodat onze service echt aansluit.

2

Wanneer alles duidelijk is, tekenen we de payrollovereenkomst en bieden we ondersteuning aan uw payrollmedewerkers bij het doornemen en ondertekenen van hun contract.

3

Zowel u als de payrollmedewerkers ontvangen inloggegevens voor de digitale omgeving. Hierdoor is alles voor iedereen duidelijk en toegankelijk.

4

Zowel de betaling aan de payrollmedewerker als de automatische incasso vinden wekelijks plaats. U ontvangt wekelijks per e-mail de factuur, zodat u altijd goed op de hoogte bent van uw uitgaven.