FAQ

Mondial biedt werkzaamheden binnen korte en langdurige opdrachten in onder andere productie en logistiek, hout- en metaalbewerking, bouw, glas- & tuinbouw en agrarisch.

FAQ

Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen. Zit je antwoord er nog niet bij? Vul dan het contactformulier in of neem contact op via info@mondialuitzend.nl

Werknemers

Welke gegevens wil Mondial van mij hebben en waarom?

Persoonsgegevens en contactgegevens hebben wij nodig om je te kunnen inschrijven en met je te communiceren. Hoe meer informatie we verder over jou hebben, hoe beter wij je kunnen matchen met een leuke werkplek. Daarom ontvangen wij ook graag een overzicht van certificaten, diploma’s en rijbewijs. En wij vinden het belangrijk dat onze klanten kunnen vertrouwen op werknemers die zich houden aan regels, vandaar dat wij je vragen een bewijs van goed gedrag te overleggen.

Wat zijn mijn werktijden?

Je werktijden krijg je te horen tijdens de recruitment procedure. Dit verschilt namelijk per functie, bedrijf en sector.

Kan ik alleen op specifieke tijden werken, zoals in het weekend of part-time?

De werktijden zijn geheel afhankelijk van het soort werk dat je doet en bij welk bedrijf je aan de slag gaat. Als je echt alleen maar op bepaalde tijden beschikbaar bent, zal het lastiger zijn om iets passends voor je te vinden.

Heb ik een opzegtermijn en hoe lang is deze?

Als je je contract niet wilt verlengen, informeer je ons schriftelijk een maand voordat je contract afloopt. Als je tussentijds wilt stoppen, informeer je ons zo spoedig mogelijk, liefst 2 tot 3 weken voordat je stopt, zodat we tijd hebben om een vervanger te regelen.

Word ik ingewerkt?

Op je eerste werkdag krijg je uitleg over je werkzaamheden en is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

Hoe hoog is mijn salaris?

Mondial Uitzend biedt marktconforme salarissen en voldoet natuurlijk aan de wettelijke eisen met betrekking tot minimumloon etc.

Krijg ik vakantiegeld?

In het salaris dat je krijgt uitbetaald zit je vakantiegeld. Als je een keer een vrije dag opneemt, krijg je die daarmee doorbetaald.

Bouw ik pensioen op?

Via het pensioenfonds van de ABU, StIPP, bouw je pensioen op vanaf het moment dat je meer dan 26 weken voor ons hebt gewerkt en 21 jaar of ouder bent. In fase A betaald alleen Mondial Uitzend hiervoor, vanaf fase B ga je zelf er ook aan meebetalen, maar bouw je ook meer pensioen op. Je recht op pensioen blijft bestaan, ook als je terugkeert naar het land van herkomst. Je kunt voor meer informatie over het pensioen het beste de website van de pensioen aanbieder bezoeken; www.stippensioen.nl. De informatie is te vinden in meerdere talen.

Mag ik vrije dagen/vakantie opnemen?

Je hebt het recht om vrije dagen op te nemen. De hoeveelheid hangt af van het aantal uur dat je gewerkt hebt. Vraag vrije dagen of vakantie tijdig aan, het liefst 2–3 weken van tevoren, zodat we tijd hebben om vervanging te zoeken. 

Bij wie kan ik terecht met vragen?

Raadpleeg de personeelsgids in je app. Staat jouw vraag daar niet tussen, neem dan contact op met de coördinator die jij bij aankomst toegewezen hebt gekregen.

Hoe wordt mijn investering bepaald?

Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de hoogte van uw investering. Dit zijn: 

  • de duur van het project; 
  • het aantal mensen die nodig zijn;
  • de aard van de werkzaamheden;
  • de zwaarte van de functie;
  • aantal werkuren op een dag en per week per persoon;
  • de eisen die aan het personeel worden gesteld- ook op het gebied van scholing;
  • de benodigde materialen;
  • eventuele kwalificaties;
  • vervoer;
  • huisvesting;
  • inlenersbeloning;
  • CAO-beloningsonderdelen
  • Betalingstermijn

Hoe kan ik een uitzendkracht aanvragen?

U kunt uw aanvraag insturen via het contact-formulier van deze site, mailen naar: info@mondialuitzend.nl of bellen met 0031 (0)224 59 1569.

Hoe lang duurt het voordat een uitzendkracht aan de slag kan?

Afhankelijk van de benodigde kwalificaties die de uitzendkracht moet hebben, kan dit al gerealiseerd worden binnen 3 uur nadat de aanvraag binnen is.

Waar kan ik solliciteren/ mij inschrijven?

Je kunt je op https://www.mondialuitzend.nl/nl_NL/inschrijven direct inschrijven in de taal naar voorkeur. Heb je interesse in een van onze vacatures, dan kun je daar direct op reageren via de “solliciteer nu” knop.  Je kan natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze recruiters.

Nederland:  + 31 224 591 569
Polen:         + 48 622 367 466
Roemenië:  + 40 786 793 317
Hongarije:   + 36 203 827 224

Welke documenten heb ik nodig?

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een bankrekeningnummer en bankpas
  • Een Burger Service Nummer. 
  • Geef aan of je gebruik wil maken van de mogelijkheid om via ons je zorgverzekering af te sluiten. Verzorg je dit zelf, dan hebben wij een polis blad nodig. 
  • Voor sommige functies is een Verklaring omtrent Gedrag benodigd. Wanneer dit nodig is, wordt dit specifiek aangegeven in de vacature.

Ik heb al eerder bij Mondial Uitzend gewerkt, moet ik me nu opnieuw inschrijven?

Ja, je schrijft je opnieuw in, mits je gebruik maakt van hetzelfde e-mailadres. Gebruik je een ander e-mailadres of gebruik je het mailadres van iemand anders, neem dan contact op met onze recruiters.

Nederland: + 31 224 591 569
Polen:         + 48 622 367 466
Roemenië:  + 40 786 793 317
Hongarije:   + 36 203 827 224

Waar in Nederland kan ik mij melden?

Bosweg 17
1756 CH ’t Zand 
Holland

Op welke dagen/ tijden kan ik bij Mondial Uitzend aankomen?

Je kunt bij ons aankomen van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 16:00 uur.

Wat voor soort werk ga ik doen?

Mondial Uitzend is actief in verschillende branches. Afhankelijk van het seizoen hebben wij een breed scala aan functies. Kijk voor actuele vacatures op www.mondialuitzend.nl/vacatures

Waar vind ik alle documenten?

Als u klant bij ons bent, krijgt u toegang tot onze portal waar u alle details kunt vinden zoals uw aanvragen, wie er aan het werk zijn, wie er de komende dagen ingepland staan, en wie er bij u werkzaam zijn geweest en de van toepassing zijnde veiligheidsinstructies. 
Op onze website kunt documenten vinden waaronder het bewijs van goed betalingsgedrag van de belastingdienst, SNF certificaat, SNA certificaat, en het Kvk uitreksel.   
Wilt u meer informatie hierover? Neem dan contact met ons op, via het contact-formulier van deze site, mailen naar: info@mondialuitzend.nl of bellen met  0031 (0)224 59 1569.

Bent u al klant, dan kunt u onderin de footer klikken om naar ons online platform te gaan.

Hoeveel uur werk ik gemiddeld?

Dit is afhankelijk van de opdrachtgever waar je te werk wordt gesteld. Over het algemeen beschikken wij alleen over fulltime functies.

Hoe weet ik wat ik ga verdienen?

Voor aanvang van de werkzaamheden ontvang je een uitzendbevestiging met daarin je salaris, toeslagen en de verwijzing naar betreffende cao. Verander je van opdrachtgever? Dan ontvang je een nieuwe uitzendbevestiging.

Hoe geef ik mijn uren door?

De gewerkte uren kunnen worden doorgegeven d.m.v. een werkbriefje of via een speciaal te downloaden app (meer informatie over deze app ontvang je in onze personeelsgids).

Wat ga ik verdienen?

Mondial Uitzend houdt zich aan de inlenersbeloning. Dit houdt in dat je hetzelfde gaat verdienen als iemand die rechtstreeks bij de opdrachtgever in dienst is in dezelfde functie. Uiteraard ontvang je minimaal het Wettelijk Minimum Loon voor een volwassene. Wij hanteren namelijk geen verlaagde jeugdlonen.

Wanneer krijg ik betaald?

Elke maandagochtend verzamelen wij de gewerkte uren van de week daarvoor. Deze uren worden verwerkt en elke maandag betalen wij uit. Afhankelijk van de snelheid van je eigen bank staat het geld binnen 2 werkdagen op je rekening.

Hoe ziet mijn jaaropgave eruit en wanneer krijg ik die?

Hoe je jaaropgave eruit ziet kun je terugvinden in de personeelsgids. De jaaropgave verstrekken wij uiterlijk de derde week van februari.

Wat zijn reserveringen?

Als flexwerker spaar je een deel van je salaris voor vakantiedagen, kort verzuim en vakantiegeld. Dit wordt eenmaal per jaar uitbetaald. Wanneer uw dienstverband eindigt, worden alle gespaarde reserveringen in één keer uitgekeerd.

Ik heb vragen over mijn salarisspecificatie.

Indien je vragen hebt over je salarisspecificatie raadpleeg dan de personeelsgids, deze heb je via de app toegestuurd gekregen. Hierin wordt je salarisspecificatie uitgelegd. Kom je er hierna nog niet uit? Stuur dan een mail naar coordinator@mondialuitzend.nl.

Wat zijn de openingstijden van kantoor?

Ons kantoor is van maandag t/m vrijdag geopend van 6:30 uur – 18.00 uur en op zaterdag van 7:00 uur tot 12:00 uur.

Wat moet ik doen als ik een vraag/ opmerking heb?

Raadpleeg de personeelsgids in je app. Staat jouw vraag daar niet tussen, neem dan contact op met de coördinator die jij bij aankomst toegewezen hebt gekregen.

Wat moet ik doen bij ziekte?

Neem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 1 uur voor aanvang werkzaamheden contact op met de coördinator om je ziek te melden. Later op de dag wordt er contact met je opgenomen om te kijken hoe het met je gaat en de duur van je ziekte vast te stellen.

Hoe weet ik mijn planning?

Wij versturen de planning elke dag via sms/mail/app.

Hoe kan ik mijn verlof / einde beschikbaarheid indienen?

Jouw verlof of einde beschikbaarheid maak je minimaal twee weken van te voren aan ons kenbaar. Dit kan schriftelijk of via de app.

Waar breng ik mijn persoonlijke beschermingsmiddelen terug?

Tijdens het afschouwen van de woning kan je direct je eventueel verkregen persoonlijke beschermingsmiddelen weer inleveren.

Wanneer ontvang ik mijn eindafrekening?

Je eindafrekening ontvang je uiterlijk binnen 2 weken na afloop van je dienstverband, welke je minimaal 2 weken van te voren schriftelijk of via de app hebt opgezegd. Alle nog openstaande reserveringen (zoals vakantiegeld en vakantiedagen) worden dan naar je overgemaakt. Hier ontvang je een loonspecificatie van. Eventuele nog te betalen kosten worden verrekend.

Werkgevers

Hoe wordt mijn investering bepaald?

Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de hoogte van uw investering. Dit zijn: 

  • de duur van het project; 
  • het aantal mensen die nodig zijn;
  • de aard van de werkzaamheden;
  • de zwaarte van de functie;
  • aantal werkuren op een dag en per week per persoon;
  • de eisen die aan het personeel worden gesteld- ook op het gebied van scholing;
  • de benodigde materialen;
  • eventuele kwalificaties;
  • vervoer;
  • huisvesting;
  • inlenersbeloning;
  • CAO-beloningsonderdelen
  • Betalingstermijn

Hoe kan ik een uitzendkracht aanvragen?

U kunt uw aanvraag insturen via het contact-formulier van deze site, mailen naar: info@mondialuitzend.nl of bellen met 0031 (0)224 59 1569.

Hoe lang duurt het voordat een uitzendkracht aan de slag kan?

Afhankelijk van de benodigde kwalificaties die de uitzendkracht moet hebben, kan dit al gerealiseerd worden binnen 3 uur nadat de aanvraag binnen is.

Waar vind ik alle documenten?

Als u klant bij ons bent, krijgt u toegang tot onze portal waar u alle details kunt vinden zoals uw aanvragen, wie er aan het werk zijn, wie er de komende dagen ingepland staan, en wie er bij u werkzaam zijn geweest en de van toepassing zijnde veiligheidsinstructies. 
Op onze website kunt documenten vinden waaronder het bewijs van goed betalingsgedrag van de belastingdienst, SNF certificaat, SNA certificaat, en het Kvk uitreksel.   
Wilt u meer informatie hierover? Neem dan contact met ons op, via het contact-formulier van deze site, mailen naar: info@mondialuitzend.nl of bellen met  0031 (0)224 59 1569.

Bent u al klant, dan kunt u onderin de footer klikken om naar ons online platform te gaan.

Contract en vergoeding

Hoe hoog is mijn salaris?

Mondial Uitzend biedt marktconforme salarissen en voldoet natuurlijk aan de wettelijke eisen met betrekking tot minimumloon etc.

Krijg ik vakantiegeld?

In het salaris dat je krijgt uitbetaald zit je vakantiegeld. Als je een keer een vrije dag opneemt, krijg je die daarmee doorbetaald.

Bouw ik pensioen op?

Via het pensioenfonds van de ABU, StIPP, bouw je pensioen op vanaf het moment dat je meer dan 26 weken voor ons hebt gewerkt en 21 jaar of ouder bent. In fase A betaald alleen Mondial Uitzend hiervoor, vanaf fase B ga je zelf er ook aan meebetalen, maar bouw je ook meer pensioen op. Je recht op pensioen blijft bestaan, ook als je terugkeert naar het land van herkomst. Je kunt voor meer informatie over het pensioen het beste de website van de pensioen aanbieder bezoeken; www.stippensioen.nl. De informatie is te vinden in meerdere talen.

Hoe kan ik mijn verlof / einde beschikbaarheid indienen?

Jouw verlof of einde beschikbaarheid maak je minimaal twee weken van te voren aan ons kenbaar. Dit kan schriftelijk of via de app.

Waar breng ik mijn persoonlijke beschermingsmiddelen terug?

Tijdens het afschouwen van de woning kan je direct je eventueel verkregen persoonlijke beschermingsmiddelen weer inleveren.

Wanneer ontvang ik mijn eindafrekening?

Je eindafrekening ontvang je uiterlijk binnen 2 weken na afloop van je dienstverband, welke je minimaal 2 weken van te voren schriftelijk of via de app hebt opgezegd. Alle nog openstaande reserveringen (zoals vakantiegeld en vakantiedagen) worden dan naar je overgemaakt. Hier ontvang je een loonspecificatie van. Eventuele nog te betalen kosten worden verrekend.

Vragen / communicatie

Bij wie kan ik terecht met vragen?

Raadpleeg de personeelsgids in je app. Staat jouw vraag daar niet tussen, neem dan contact op met de coördinator die jij bij aankomst toegewezen hebt gekregen.

Wat moet ik doen als ik een vraag/ opmerking heb?

Raadpleeg de personeelsgids in je app. Staat jouw vraag daar niet tussen, neem dan contact op met de coördinator die jij bij aankomst toegewezen hebt gekregen.

Wat moet ik doen bij ziekte?

Neem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 1 uur voor aanvang werkzaamheden contact op met de coördinator om je ziek te melden. Later op de dag wordt er contact met je opgenomen om te kijken hoe het met je gaat en de duur van je ziekte vast te stellen.

Hoe weet ik mijn planning?

Wij versturen de planning elke dag via sms/mail/app.

Werktijden

Wat zijn mijn werktijden?

Je werktijden krijg je te horen tijdens de recruitment procedure. Dit verschilt namelijk per functie, bedrijf en sector.

Kan ik alleen op specifieke tijden werken, zoals in het weekend of part-time?

De werktijden zijn geheel afhankelijk van het soort werk dat je doet en bij welk bedrijf je aan de slag gaat. Als je echt alleen maar op bepaalde tijden beschikbaar bent, zal het lastiger zijn om iets passends voor je te vinden.

Heb ik een opzegtermijn en hoe lang is deze?

Als je je contract niet wilt verlengen, informeer je ons schriftelijk een maand voordat je contract afloopt. Als je tussentijds wilt stoppen, informeer je ons zo spoedig mogelijk, liefst 2 tot 3 weken voordat je stopt, zodat we tijd hebben om een vervanger te regelen.

Word ik ingewerkt?

Op je eerste werkdag krijg je uitleg over je werkzaamheden en is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

Transport en aankomst

Wat heb ik nodig?

Vrije tijd en omgeving

Mag ik vrije dagen/vakantie opnemen?

Je hebt het recht om vrije dagen op te nemen. De hoeveelheid hangt af van het aantal uur dat je gewerkt hebt. Vraag vrije dagen of vakantie tijdig aan, het liefst 2–3 weken van tevoren, zodat we tijd hebben om vervanging te zoeken.