Veranderde hoogte onbelaste reiskostenvergoeding

16 - 01 - 2024

Door hogere prijzen voor autorijden hebben uw werknemers meer reiskosten. Daarom mag u als werkgever vanaf 1 januari 2024 de reiskostenvergoeding verhogen. U mag dan maximaal €0,23 per km onbelast aan de werknemer betalen. U bent niet verplicht de reiskostenvergoeding te verhogen, maar veel werkgevers zullen dit, in het kader van “goed werkgeverschap” wel doorvoeren.

Recente berichten

Nieuw

Wettelijk minimumuurloon stijgt per 1 januari 2027 naar € 15,29

05 - 11 - 2026

Per 1 januari 2027 gaat het wettelijk minimumuurloon opnieuw omhoog. Het bruto minimumuurloon voor werknemers van 21 jaar en ouder wordt vastgesteld op € 15,29 per uur. Op dit moment...

Nieuw

Wtta komt eraan: wat betekent de nieuwe wet voor bedrijven die personeel inhuren?

28 - 10 - 2026

Huurt uw bedrijf personeel in via een uitzendbureau, detacheerder of payrollbedrijf? Dan krijgt u te maken met de Wet toelating terbeschikkingstelling van arbeidskrachten (Wtta). Deze wet moet misstanden op de...

Nieuw

Hoera! Mondial Uitzend bestaat 25 jaar!

09 - 10 - 2026

Op 26 oktober 2026 vieren we een bijzondere mijlpaal: Mondial Uitzend bestaat 25 jaar! Wat in 2001 begon met een praktische oplossing voor een leliekwekerij, is uitgegroeid tot een uitzendorganisatie...